Spółka Wodna „Międzyodrze
Przebudowa i rozbudowa systemu odprowadzania ścieków z układu retencji
-
Opublikowano: 14 lipca 2021
Ostatnia aktualizacja: 30 czerwca 2022
Odsłony: 989
Spółka Wodna „Międzyodrze” zaprasza do złożenia oferty cenowej na realizację zadania pn.:
„Przebudowa i rozbudowa systemu odprowadzania ścieków z układu retencji”
realizowanego w ramach inwestycji pn. „Przebudowy i rozbudowy biologicznej oczyszczalni ścieków wraz z systemem kanalizacji ściekowej”.
I. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa systemu transportu ścieków pomiędzy zbiornikami w układzie retencji oraz instalacjami odbioru ścieków dowożonych i ciągiem mechanicznego oczyszczania ścieków oczyszczalni biologicznej poprzez adaptację podłączeń technologicznych z montażem przepustnic i przepływomierza na instalacjach tłocznych w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek wraz z niezbędnymi robotami w zakresie sterowania i automatyki.
II. CEL ZAMÓWIENIA
Zamówienie ma na celu przebudowę i rozbudowę systemu transportu ścieków w układzie retencji oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski” w sposób umożliwiający automatyczne sterowanie przepływem ścieków w układzie retencji, przepompowni wewnętrznej, przepompowni ścieków dowożonych i głównego ciągu technologicznego biologicznej oczyszczalni ścieków.
III. ZAKRES ZAMÓWIENIA
Zakres zamówienia obejmuje:
- Roboty demontażowe oraz instalacyjno-montażowe w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek oraz w pomieszczeniu dmuchaw:
a/ Roboty demontażowe w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek:
– demontaż istniejących zasuw odcinających DN 100 – 3 kpl.
– demontaż istniejącego przepływomierza DN 100 do ponownego montażu – 1 kpl.;
b/ Montaż przepustnic pneumatycznych DN 100 na rurociągach w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek – 3 kpl.
– adaptacja istniejącej instalacji tłocznej DN 100 pod montaż nowych przepustnic pneumatycznych DN 100;
– montaż przepustnic pneumatycznych DN 100 – 3 kpl.
c/ prace instalacyjno – montażowe w zakresie wyposażenia pneumatycznego w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek oraz w pomieszczeniu dmuchaw – dostawa i montaż sprężarki, projekt i wykonanie instalacji powietrznej ciśnieniowej z armaturą – elektrozaworami, filtrami, reduktorami, itp.
d/ Przeinstalowanie czujnika przepływomierza elektromagnetycznego DN 100 z rurociągu odpływowego z przepompowni wewnętrznej na rurociąg zbiorczy odprowadzający ścieki do kanału kraty mechanicznej w pomieszczeniu instalacji płukania piasku i skratek:
– montaż przepływomierza DN 100 w miejscu docelowym – na rurociągu zbiorczym pod stropem pomieszczenia, odprowadzającym ścieki do kanału kraty mechanicznej;
– adaptacja istniejącej instalacji tłocznej DN 100 po demontażu przepływomierza (uzupełnienie brakującego odcinka rury tłocznej na rurociągu odpływowym z przepompowni wewnętrznej);
– próby ciśnieniowe instalacji tłocznej.
- Roboty w zakresie sterowania i automatyki – podłączenie trzech przepustnic pneumatycznych służących do automatycznego sterowania dopływem oraz odpływem ścieków z układu retencji – z zagęszczacza grawitacyjnego, przepompowni wewnętrznej oraz z przepompowni ścieków dowożonych;
a/ Wykonanie układu sterowania przepustnic i ich włączenie do istniejącej rozdzielni zasilająco sterowniczej oczyszczalnie biologiczną;
b/ Modyfikacja oprogramowania aplikacyjnego istniejącego sterownika PLC polegająca na dodaniu algorytmu sterowania przepustnicami zgodnie z wytycznymi otrzymanymi od zamawiającego na etapie realizacji.
c/ Modyfikacja istniejącego oprogramowania aplikacyjnego systemu SCADA oczyszczalni biologicznej.
- Przygotowanie do rozruchu, uruchomienie i rozruch technologiczny układu odprowadzania ścieków.
a/ Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, uzupełnienie instrukcji obsługi układu retencji będącej w posiadaniu Zamawiającego.
b/ szkolenie personelu Zamawiającego w ilości do 8 osób.
- Pozostałe prace
Niezależnie od zakresu opisanego powyżej Wykonawca jest zobowiązany do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt między innymi:
– organizacji ruchu na czas budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami z Zamawiającym, łącznie z oznakowaniem,
– zorganizowania placu budowy i zaplecza socjalnego wraz z przywróceniem terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu Robót oraz zapewnienia bezpieczeństwa na placu budowy,
– przeprowadzenia szkolenia swoich pracowników w zakresie BHP i p.poż. na stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz na terenie oczyszczalni „Ostrów Grabowski” wg. wymagań Zamawiającego,
– prowadzenia prac sprzętem posiadającym aktualne badania techniczne oraz używania sprawnych narzędzi,
– uzyskania i przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych certyfikatów, atestów, aprobat technicznych itp. na wbudowywane materiały (w języku polskim),
– prowadzenia gospodarki odpadami i postępowania z odpadami zgodnie z ustawą o odpadach,
– opracowania i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, z załączonymi m.in.:
- protokołami z prób, sprawdzeń i pomiarów:
- protokołami odbioru technicznego przez użytkownika,
iii. Dokumentacją Techniczno-Ruchową wbudowanych lub zainstalowanych urządzeń;
- instrukcjami obsługi wbudowanych lub zainstalowanych urządzeń;
- modyfikacjami i uzupełnieniami w dokumentacji powykonawczej oczyszczalni ścieków będącej w posiadaniu Zamawiającego, w zakresie wynikającym z zakresu wykonanych Robót, w tym m.in. rysunków obiektów podlegających przebudowie i schematów elektrycznych.
- Forma dokumentacji powykonawczej
Dokumentacja powykonawcza winna być przekazana w dwóch egzemplarzach w wydruku i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej na nośnikach CD lub DVD. Dane powinny być zapisane w formach obsługiwanych przez programy Microsoft Office, Acrobat Reader, Autocad, przy zachowaniu zasady zapisu dokumentacji powykonawczej w programach jak dla projektu budowlano-wykonawczego, tj.
- pliki tekstowe- doc, rtf, txt;
- rysunki techniczne- dwg, dxf;
- obrazy- bmp, JPG (w rozdzielczości 400-600 dpi).
Powyższe pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem i winny być przekazane wraz z prawami autorskimi do powielania i modyfikacji do celów związanych z eksploatacją oraz przyszłą przebudową i rozbudową oczyszczalni ścieków.
- Dokumenty w których określono zakres Zamówienia
Zakres zamówienia został określony w:
a/ Niniejszym Opisie przedmiotu Zamówienia.
b/ Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWORB) stanowiących:
Lp. | Numer | Nazwa Specyfikacji |
1. | ST – 00 | Wymagania ogólne |
2. | SST – 01 | Roboty rozbiórkowe |
3. | SST – 02 | Roboty w zakresie naprawy i zabezpieczenia betonu |
4. | SST – 03 | Roboty w zakresie linii kablowych nn |
5. | SST – 04 | Instalacje i wyposażenie technologiczne |
6. | SST – 05 | Roboty w zakresie automatyzacji i instalacji AKP |
7. | SST – 06 | Roboty malarskie |
8. | SST – 07 | Rozruch |
gdzie:
ST – oznacza Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót,
SST – oznacza Szczegółową Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót.
c/ Wyciągu z dokumentacji projektowej:
Rysunki z dokumentacji projektowej zadania pn. „Przebudowa zagęszczacza osadów i komory defosfatacji na zbiorniki retencyjne ścieków z utrzymaniem dotychczasowych funkcji, wraz z przebudową i rozbudową sieci międzyobiektowych na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski na terenie portu morskiego w Szczecinie, działka nr: 4/8, obręb 1084 Szczecin”, „INWOD” Inżynieria Środowiska Wodnego, projektowanie i nadzory, Waldemar Łągiewka, Szczecin, 2018 r.
d/ Do robót zastosowanie mają także „Ogólne warunki projektowania sieci, urządzeń i obiektów Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
7 Harmonogram realizacji Robót, podział Robót na odcinki
Po podpisaniu Umowy i przed przystąpieniem do realizacji robót Zamawiający przekaże Wykonawcy dokumentację projektową, w tym 1 egz. STWORB.
W terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania Umowy Wykonawca robót, w porozumieniu z Inżynierem, określi harmonogram czasowy realizacji robót.
Jako minimum w harmonogramie należy podać następujące terminy:
1/ rozpoczęcie robót na placu budowy,
2/ zakończenie prac instalacyjno-montażowych,
3/ uruchomienie instalacji i przystąpienie do rozruchu,
4/ szkolenie personelu Zamawiającego,
5/ przekazanie zmodernizowanego systemu do eksploatacji, podpisanie protokołu odbioru końcowego Robót.
Po ustaleniu Harmonogramu należy go przekazać Zamawiającemu.
- Przedmiot Umowy należy wykonać zgodnie z Umową, niniejszą siwz, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robot, warunkami technicznymi oraz sztuką budowlaną. Roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlanych oraz zgodnie z „Zasadami postępowania pracowników firm obcych przebywających na terenie Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
- Roboty prowadzone będą na pracującej oczyszczalni ścieków. Dlatego należy tak zaplanować i realizować prace, aby zapewnić prawidłowe prowadzenie procesu technologicznego oczyszczalni w powiązaniu z robotami wykonywanymi w ramach niniejszego Zamówienia. Ewentualne przerwy w pracy powiązanych z Robotami instalacji i systemów oczyszczalni należy ograniczyć do niezbędnego minimum i każdorazowo, z odpowiednim wyprzedzeniem, uzgadniać z kierownictwem oczyszczalni.
- Koszt wszystkich materiałów niezbędnych dla wykonania przedmiotu umowy w tym robót budowlanych, instalacyjnych, montażu urządzeń, materiałów niezbędnych do wykonania prac tymczasowych (w tym zabezpieczających), organizacji zaplecza budowy oraz czynności serwisowych wykonanego przedmiotu umowy mieści się w wynagrodzeniu ryczałtowym określonym w § 11 umowy.
- Szczegółowy zakres robót określa Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych wraz ze zmianami wniesionymi przez Zamawiającego na etapie postępowania przetargowego.
- Wszystkie dokumenty opisujące Przedmiot Zamówienia Strony będą traktować, jako wzajemnie się uzupełniające w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia w nich jakichkolwiek wieloznaczności lub rozbieżności Strony uznają, że Wykonawca nie może z powołaniem się na tę okoliczność ograniczyć zakresu zobowiązania, ani zakresu należytej staranności.
- Wykonawca zobowiązany jest w ramach ceny ryczałtowej wykonać kompletny przedmiot zamówienia. Nieujęcie w OPZ jakiejkolwiek części robót bądź innego elementu zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania tych robót lub elementów zamówienia w ramach ceny ryczałtowej.
- Nazwy własne zawarte w dokumentacji przetargowej są przykładowe, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy oraz zostaną zaakceptowane przez Inżyniera.
UWAGA:
- przy montażu czujnika pomiarowego przepływomierza elektromagnetycznego zastosowanie mają wymagania montażowe producenta.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo decyzji o postępowaniu ze zdemontowanymi elementami armatury.
WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2020 r.
- Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
- Wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi za wady – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
- Zamawiający przewiduje rozliczenie ryczałtowe. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu widzenia są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
- Szczegółowych informacji udzielają:
Sprawy formalno-prawne i organizacyjne: mgr inż. Piotr Wit,
Sprawy techniczne: mgr inż. Damian Dachowski,
e-mail info@miedzyodrze.pl , kontakt w dni robocze, w godz. 8.00 ÷ 15.00.
- Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie zapytania o cenę zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem mających zastosowanie zapisów rozdz. 5 § 11 ust. 4 pkt. 1) „Zasad wykonywania w Urzędzie Miasta Szczecin i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Szczecin ustawy Prawo zamówień publicznych” stanowiących załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 303/16 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 28.07.2016 r. a także Rozdziału II §5 i §6 „Instrukcji w sprawie zasad udzielania zamówień w Spółce Wodnej Międzyodrze w Szczecinie”.
- Ofertę cenową (cena brutto – łącznie z podatkiem VAT) należy złożyć osobiście na załączonym formularzu oferty w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie przy ul. Przejazd 14, w pok. nr 13 (Sekretariat) lub przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail info@miedzyodrze.pl, w terminie do dnia 28.07.2020 r., do godz. 10:00.
UWAGA:
Ze względu na charakter oferowanych Robót Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty wykonawcy odbyli wizję lokalną na terenie oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski” w Szczecinie w celu zapoznania się z warunkami i miejscem świadczenia przedmiotu zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku rażąco wysokiej ceny oferty.
ZAŁĄCZNIKI
- Formularz oferty.
- Wzór Umowy.
- STWORB.
- Wyciąg z dokumentacji projektowej – Rysunki techniczne.
- Ogólne warunki projektowania sieci, urządzeń i obiektów Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
- Dokumentacja fotograficzna.
- Zasady postępowania pracowników firm obcych przebywających na terenie Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
Spółka Wodna „Międzyodrze
Kontakt
Spółka Wodna “Międzyodrze”, Biuro
ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 462 45 57
Całodobowy numer alarmowy: 508 550 010
tel. kom.: 509 259 190
Biuro czynne od poniedziałku do piątku: 7.00 - 15.00
NIP: 8520002185 BDO: 000002184
Oczyszczalnia Ścieków “Ostrów Grabowski”
ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 46 23 491
telefon alarmowy (czynny całą dobę): 508 550 010
Oczyszczalnia ścieków czynna jest całą dobę