Spółka Wodna „Międzyodrze
Przebudowa układu odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym (reaktorze)
-
Opublikowano: 4 listopada 2021
Ostatnia aktualizacja: 30 czerwca 2022
Odsłony: 253
Spółka Wodna „Międzyodrze” zaprasza do złożenia oferty cenowej na realizację zadania pn.:
„Przebudowa układu odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym (reaktorze)”
realizowanego w ramach inwestycji pn. „Przebudowy i rozbudowy biologicznej oczyszczalni ścieków wraz z systemem kanalizacji ściekowej”.
1. Określenie Przedmiotu Zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa układu odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym (reaktorze) oczyszczalni mechaniczno-biologicznej poprzez wykonanie modernizacji układu odpływu koryt a przelewowego w osadniku wtórnym poprzez wymianę zużytej konstrukcji wsporczej oraz, w celu poprawy zrzutu oczyszczonych ścieków, zainstalowanie dodatkowej zasuwy nożowej DN 250 umiejscowionej około 1 m na odpływie pod korytem wraz z niezbędnymi robotami rozbiorowymi i zabezpieczenia betonu.
2. Cel Zamówienia
Zamówienie ma na celu przebudowę układu odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym oczyszczalni ścieków w sposób umożliwiający wyregulowanie spadku koryta w stronę odpływu oraz szybkie obniżenie zwierciadła ścieków w zbiorniku.
3. Zakres Zamówienia
Zakres Zamówienia obejmuje:
3.1 Roboty demontażowe w osadniku w zbiorniku reaktora:
a/ obniżenie zwierciadła wody w osadniku przy pomocy agregatu pompowego:
b/ demontaż koryta odpływowego z blachy stalowej nierdzewnej gr 2 mm o wym. w przekroju 400 x 400 x 430 mm (ścianka pionowa x dno x ścianka z przelewem pilastym) i odłożenie do ponownego wykorzystania – 1 kpl.;
c/ demontaż podpór koryta – 32 kpl
3.2 Roboty konstrukcyjno-montażowe w osadniku w zbiorniku reaktora:
a/ montaż króćca kołnierzowego odpływu serwisowego DN 250 na kanale pionowym odpływu z koryta 1 m poniżej górnej krawędzi odpływu. Montaż przy pomocy spawania;
b/ montaż zasuwy nożowej DN 250 na króćcu kołnierzowym odpływu serwisowego;
c/ zabezpieczenie otworów po kotwach mocujących zdemontowane podpory koryta odpływowego w żelbetowej ścianie osadnika, oczyszczenie i zaklejenie otworów masą żywiczną injekcyjną z aprobatami dla wklejania prętów;
d/ Dostawa nowych podpór koryta w wykonaniu z profilu 60 x 60mm z blachy nierdzewnej gr. min. 3 mm, H ≥ 400 mm L ≥800 mm, ze stężeniem mocowanym pod kątem 45o, w ilości min. – 26 kpl.
Konstrukcja wsporcza odporna na obciążenie korytem wypełnionym wodą oraz na działanie siły wyporu pustego koryta.
e/ Wykonanie nowych otworów
f/ montaż podpór koryta do żelbetowej ściany osadnika w sposób umożliwiający wypoziomowanie koryta ze spadkiem w stronę odpływu – min 26 kpl
– wytrasowanie miejsc montażu podpór i wykonanie nowych otworów montażowych w żelbetowej ściany osadnika po min 2 otwory na 1 podporę – min 52 szt.
– montaż podpór koryta do żelbetowej ściany osadnika na systemową masą żywiczną iniekcyjną z aprobatami dla wklejania prętów do pracy pod wodą w atmosferze korozyjnej – min 26 kpl;
g/ zaspawania otworów po starych podporach w dnie koryta,
h/ montaż koryta odpływowego w osadniku na nowych podporach i jego wypoziomowanie ze spadkiem w stronę odpływu;
3.3 Uruchomienie odpływu ścieków z osadnika
a/ napełnienie koryta, sprawdzenia odpływu oczyszczonych ścieków przez przelew z koryta i zamontowany odpływ serwisowy, korekty spadku koryta.
3.4 Uruchomienie i rozruch odpływu
a/ Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, uzupełnienie dokumentacji Zamawiającego.
b/ szkolenie personelu Zamawiającego w ilości do 8 osób w obsłudze odpływu serwisowego.
3.5 Pozostałe prace
Niezależnie od zakresu opisanego powyżej Wykonawca jest zobowiązany do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt między innymi:
a/ organizacji ruchu na czas budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami z Zamawiającym, łącznie z oznakowaniem,
b/ zorganizowania placu budowy i zaplecza socjalnego wraz z przywróceniem terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu Robót oraz zapewnienia bezpieczeństwa na placu budowy, uwaga Zamawiający zezwoli na odpłatne korzystanie z mediów (energia elektryczna, woda) na placu budowy po ich uprzednim opomiarowaniu.
c/ przeprowadzenia szkolenia swoich pracowników w zakresie BHP i p.poż. na stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz na terenie oczyszczalni „Ostrów Grabowski” wg. wymagań Zamawiającego,
d/ prowadzenia prac sprzętem posiadającym aktualne badania techniczne oraz używania sprawnych narzędzi,
e/ uzyskania i przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych certyfikatów, atestów, aprobat technicznych itp. na wbudowywane materiały (w języku polskim),
f/ prowadzenia gospodarki odpadami i postępowania z odpadami zgodnie z ustawą o odpadach,
g/ opracowania i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, z załączonymi m.in.:
- protokołami z prób, sprawdzeń i pomiarów:
- protokołem odbioru technicznego przez użytkownika,
iii. modyfikacjami i uzupełnieniami w dokumentacji powykonawczej oczyszczalni ścieków będącej w posiadaniu Zamawiającego, w zakresie wynikającym z zakresu wykonanych Robót, w tym m.in. rysunków konstrukcyjnych wykonanego przedmiotu Zamówienia.
4. Wymagania Zamawiającego w zakresie wykonania i odbioru robót
1/. Forma dokumentacji powykonawczej
Dokumentacja powykonawcza winna być przekazana w dwóch egzemplarzach w wydruku i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej na nośnikach CD lub DVD. Dane powinny być zapisane w formach obsługiwanych przez programy Microsoft Office, Acrobat Reader, Autocad, przy zachowaniu zasady zapisu dokumentacji powykonawczej w programach jak dla projektu budowlano-wykonawczego, tj.
- pliki tekstowe- doc, rtf, txt;
- rysunki techniczne- dwg, dxf;
- obrazy- bmp, JPG (w rozdzielczości 400-600 dpi).
Powyższe pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem i winny być przekazane wraz z prawami autorskimi do powielania i modyfikacji do celów związanych z eksploatacją oraz przyszłą przebudową i rozbudową oczyszczalni ścieków.
2/. Dokumenty, w których określono zakres Zamówienia
Zakres zamówienia został określony w:
a/ Niniejszym zapytaniu ofertowym.
b/ Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWORB):
Lp. | Numer | Nazwa Specyfikacji |
1. | ST – 00 | Wymagania ogólne |
2. | SST – 01 | Roboty rozbiórkowe |
3. | SST – 02 | Roboty w zakresie naprawy i zabezpieczenia betonu |
4. | SST – 03 | Roboty w zakresie konstrukcji stalowych |
gdzie:
ST – oznacza Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót,
SST – oznacza Szczegółową Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót.
c/ Wyciągu z dokumentacji projektowej:
Rysunki z dokumentacji powykonawczej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski”.
d/ Do robót zastosowanie mają także „Ogólne warunki projektowania sieci, urządzeń i obiektów Spółki Wodnej Międzyodrze”.
3/ Harmonogram realizacji Robót, podział Robót na odcinki
Po podpisaniu Umowy i przed przystąpieniem do realizacji robót Zamawiający przekaże Wykonawcy posiadaną dokumentację koryta, w tym 1 egz. STWORB.
W terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania Umowy Wykonawca robót, w porozumieniu z Zamawiającym, określi harmonogram czasowy realizacji robót.
Jako minimum w harmonogramie należy podać następujące terminy:
1/ rozpoczęcie robót na placu budowy,
2/ zakończenie prac rozbiórkowych,
3/ zakończenie prac konstrukcyjno-montażowych,
4/ uruchomienie przebudowanego układu odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym,
5/ przekazanie zmodernizowanego odprowadzania oczyszczonych ścieków z osadnika w zbiorniku procesowym do eksploatacji, podpisanie protokołu odbioru końcowego Robót.
4/. Przedmiot Zamówienia należy wykonać zgodnie z Umową, niniejszym zapytaniem, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robot oraz sztuką budowlaną. Roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlanych oraz zgodnie z „Zasadami postępowania pracowników firm obcych przebywających na terenie Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
5/. Roboty prowadzone będą w wypełnionym wodą, jednym z kluczowych obiektów pracującej oczyszczalni ścieków. Nie ma możliwości wyłączenia obiektu z pracy w trakcie realizacji robót. Dlatego należy tak zaplanować i realizować prace, aby były one wykonywane w porze dziennej przy zapewnieniu prawidłowego prowadzenie procesu technologicznego oczyszczalni w powiązaniu z robotami wykonywanymi w ramach niniejszego Zamówienia. Ewentualne przerwy w pracy powiązanych z Robotami obiektów i instalacji oczyszczalni należy ograniczyć do niezbędnego minimum i każdorazowo, z odpowiednim wyprzedzeniem, uzgadniać z kierownictwem oczyszczalni.
6/. Koszt wszystkich materiałów niezbędnych dla wykonania przedmiotu umowy w tym robót budowlanych, konstrukcyjnych, montażowych oraz materiałów niezbędnych do wykonania prac tymczasowych (w tym zabezpieczających), organizacji zaplecza budowy a także czynności serwisowych wykonanego przedmiotu umowy mieści się w wynagrodzeniu ryczałtowym określonym w § 11 umowy.
7/. Szczegółowy zakres robót określono w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
8/. Wszystkie dokumenty opisujące Przedmiot Zamówienia Strony będą traktować, jako wzajemnie się uzupełniające w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia w nich jakichkolwiek wieloznaczności lub rozbieżności Strony uznają, że Wykonawca nie może z powołaniem się na tę okoliczność ograniczyć zakresu zobowiązania, ani zakresu należytej staranności.
9/. Wykonawca zobowiązany jest w ramach ceny ryczałtowej wykonać kompletny przedmiot zamówienia. Nie ujęcie w OPZ jakiejkolwiek części robót, bądź innego elementu zamówienia nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania tych robót lub elementów zamówienia w ramach ceny ryczałtowej.
10/. Nazwy własne zawarte w dokumentacji postępowania są przykładowe, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy oraz zostaną zaakceptowane przez Inżyniera.
UWAGA:
Zamawiający zastrzega sobie prawo decyzji o postępowaniu z materiałami z demontażów.
5. Pozostałe wymagania
- Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie zapytania ofertowego zgodnie ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny, zgodnie z rozdz. 5 § 13 ust. 1 pkt. 1) „Zasad wykonywania w Urzędzie Miasta Szczecin i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Szczecin ustawy Prawo zamówień publicznych” stanowiących załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 657/20 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 28.12.2020 r. oraz zgodnie z Rozdziałem 6, §19 „Instrukcji w sprawie zasad udzielania zamówień (…) w Spółce Wodnej Międzyodrze w Szczecinie” t.j. z dnia 18 maja 2021 r.
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 15.12.2021 r.
- Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
- Wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi za wady – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
- Kryterium wyboru ofert – cena;
- Zamawiający przewiduje rozliczenie ryczałtowe. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu widzenia są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
- Szczegółowych informacji udzielają:
Sprawy formalno-prawne: mgr inż. Piotr Wit,
Sprawy techniczne i organizacyjne: mgr inż. Damian Dachowski,
e-mail info@miedzyodrze.pl , kontakt w dni robocze, w godz. 8.00 ÷ 15.00.
- Ofertę cenową (cena brutto – łącznie z podatkiem VAT) sporządzoną na załączonym formularzu oferty należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie przy ul. Przejazd 14, w pok. nr 13 (Sekretariat) w terminie do dnia 17.11.2021 r., do godz. 10:00. Oferta winna być zapakowana w nieprzezroczystą, zabezpieczoną przed otwarciem kopertę (paczkę). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco: „Spółka Wodna ,,Międzyodrze”, ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin, Oferta w postępowaniu nr: ZO/02/10/2021. Nie otwierać przed godz. 10:15 w dniu 17.11.2021 r.” Na kopercie(paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
- Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, ul. Przejazd 14, pok. nr 11. w dniu 17.11.2021 r. o godz. 10:15
- Termin związania ofertą: Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kc, ani zaproszenia do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc;
- Zamawiający zastrzega możliwość zamknięcia postępowania bez wyboru którejkolwiek z ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku rażąco niskiej bądź rażąco wysokiej ceny oferty.
UWAGA:
Ze względu na charakter oferowanych Robót Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty wykonawcy odbyli wizję lokalną na terenie oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski” w Szczecinie w celu zapoznania się z warunkami i miejscem świadczenia przedmiotu zamówienia.
ZAŁĄCZNIKI do pobrania:
Załącznik nr 1 Formularz oferty.
Załącznik nr 2 Wzór umowy.
Załącznik nr 3 STWORB.
Załącznik nr 4 Wyciąg z dokumentacji projektowej – rysunki techniczne.
Załącznik nr 5 Dokumentacja fotograficzna.
Załącznik nr 6 Zasady postępowania pracowników firm obcych przebywających na terenie Spółki Wodnej „Międzyodrze”.
Załącznik nr 7 Klauzula Informacyjna RODO.
Spółka Wodna „Międzyodrze
Kontakt
Spółka Wodna “Międzyodrze”, Biuro
ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 462 45 57
Całodobowy numer alarmowy: 508 550 010
tel. kom.: 509 259 190
Biuro czynne od poniedziałku do piątku: 7.00 - 15.00
NIP: 8520002185 BDO: 000002184
Oczyszczalnia Ścieków “Ostrów Grabowski”
ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 46 23 491
telefon alarmowy (czynny całą dobę): 508 550 010
Oczyszczalnia ścieków czynna jest całą dobę