Spółka Wodna „Międzyodrze

Budowa przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów z włączeniem do systemu dezodoryzacji powietrza złowonnego – hermetyzacja obiektu na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski w Szczecinie

Spółka Wodna „Międzyodrze” zaprasza do złożenia oferty cenowej na realizację zadania pn.:
„Budowa przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów z włączeniem do systemu dezodoryzacji powietrza złowonnego – hermetyzacja obiektu na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski w Szczecinie”
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem Zamówienia jest:
Budowa przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów z włączeniem do systemu dezodoryzacji powietrza złowonnego – hermetyzacja obiektu na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski w Szczecinie
realizowana w ramach inwestycji pn. „Przebudowa obiektów istniejących – zagęszczacza osadów i komory defosfatacji na zbiorniki retencyjne ścieków z utrzymaniem ich dotychczasowych funkcji wraz z przebudową i rozbudową sieci międzyobiektowych na terenie oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski”, na terenie portu morskiego w Szczecinie, działka nr: 4/8, obręb 1084 Szczecin.
CEL ZAMÓWIENIA
Zamówienie ma na celu zapewnienie redukcji emisji gazów złowonnych ze zbiornika zagęszczacza osadów przystosowanego w 2018 r. do retencjonowania ścieków komunalnych i technologicznych, w tym ścieków dowożonych (fekalnych) ze zbiorników bezodpływowych (szamb).
Zamówienie realizowane w ramach niniejszej Umowy jest kontynuacją inwestycji przebudowy istniejącego zagęszczacza osadów na zbiornik retencyjny z utrzymaniem jego podstawowej funkcji.
ZAKRES ZAMÓWIENIA
Zakres zamówienia obejmuje wszelkie prace związane z zaprojektowaniem, dostawą i montażem przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów z włączeniem do systemu dezodoryzacji powietrza złowonnego na terenie oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski”.
W szczególności zakres zamówienia obejmuje właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych oraz realizację dostaw, to jest:
3.1      Prace objęte zakresem Zamówienia
a/   opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej przykrycia;
b/   wykonanie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych z niezbędnymi dostawami, w tym:
i/    wykonanie niezbędnych prac rozbiórkowych i demontażowych,
ii/   przygotowanie ścian zbiornika do montażu przykrycia;
iii/ dostawa i montaż przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów. Przykrycie o konstrukcji segmentowej – korytkowo-prostokątnej, w wykonaniu z laminatów poliestrowo-szklanych, w formie łatwo demontowalnych koryt o rozmiarach dopasowanych do wymiarów przykrywanego zbiornika;
iv/ dostawa i montaż instalacji wentylacji mechanicznej nawiewnej
v/   włączenie zamontowanego przykrycia przewodem D160 do istniejącego systemu dezodoryzacji bazującego na urządzeniu fotokatalitycznego utleniania odorów typu PHOTOWENT PH 500;
c/   uruchomienie i rozruch systemu dezodoryzacji, w tym:
i/    opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej i uzupełnienie odnośnych istniejących instrukcji obiektowych oraz dokumentacji Oczyszczalni Ścieków w zakresie wynikającym z wykonanych robót;
ii/   szkolenie personelu Zamawiającego.
d/   wykonanie prób końcowych
3.2      Pozostałe prace objęte zakresem Zamówienia
Zakres Zamówienia obejmuje także:
–     właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie inwestycji na podstawie dokumentacji Umowy,
–     wykonanie uruchomienia, rozruchu i prób końcowych instalacji dezodoryzacji, w tym wykonanie niezbędnych sprawdzeń i pomiarów,
–     opracowanie dokumentacji powykonawczej, uzupełnienie odnośnych istniejących instrukcji obiektowych oraz dokumentacji Oczyszczalni Ścieków,
–     przeprowadzenie szkolenia wskazanego personelu Zamawiającego w ilości do 10 osób.
Niezależnie od zakresu opisanego powyżej Wykonawca jest zobowiązany do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt między innymi:
–     organizacji ruchu na czas budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami z Zamawiającym, łącznie z oznakowaniem,
–     zorganizowania placu budowy wraz z przywróceniem terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu Robót oraz zapewnienia bezpieczeństwa na placu budowy,
–     przeprowadzenia szkolenia swoich pracowników w zakresie BHP i p.poż. na stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz na terenie oczyszczalni „Ostrów Grabowski” wg. wymagań Zamawiającego,
–     opracowania harmonogramu realizacji robót, ze wskazaniem terminów rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót (w postaci wykresu Gantta) i przedłożenia go Zamawiającemu do akceptacji w przeciągu 5 dni roboczych po podpisaniu Umowy.
–     prowadzenia prac sprzętem posiadającym aktualne badania techniczne oraz używania sprawnych narzędzi,
–     przedłożenia Zamawiającemu niezbędnych certyfikatów, atestów, aprobat technicznych, itp. na wbudowywane materiały (w języku polskim),
–     prowadzenia gospodarki odpadami i postępowania z odpadami zgodnie z ustawą o odpadach,
–     opracowania i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, z załączonymi m.in.:
protokołami z prób, sprawdzeń i pomiarów:
jako minimum Wykonawca robót powinien dostarczyć na odbiór końcowy następujące protokoły pomiarów elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami:

  1. protokoły pomiarów izolacji kabli zasilających,
  2. protokół badania wyłączników różnicowoprądowych w szafkach sterowniczych,
  3. protokół z pomiaru rezystencji uziemienia,
  4. oświadczenie o ciągłości połączeń wyrównawczych z szyną PE oraz badania skuteczności zerowania;
  5. protokołami odbioru technicznego przez użytkownika,
  6. Dokumentacją Techniczno-Ruchową wbudowanych lub zainstalowanych dostaw;
  7. instrukcjami obsługi wbudowanych lub zainstalowanych dostaw;
  8. modyfikacjami i uzupełnieniami w dokumentacji powykonawczej oczyszczalni Ścieków będącej w posiadaniu Zamawiającego, wynikającymi z zakresu wykonanych Robót, w tym m.in. rysunków obiektu podlegającego przebudowie i zaktualizowanych schematów elektrycznych.

3.3      Zmiany do rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym:
1/   zapewnienie możliwości łatwego demontażu poszczególnych koryt przykrycia szczelnego zbiornika przy pomocy ładowarki teleskopowej celem dokonania inspekcji wizualnej wnętrza zbiornika.
2/   Niezależnie od wentylacji grawitacyjnej, instalacja wentylacji mechanicznej podającej powietrze do przestrzeni pod przykryciem w zbiorniku.
3.4.     Forma dokumentacji powykonawczej
Dokumentacja powykonawcza winna być przekazana w dwóch egzemplarzach w wydruku i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej na nośnikach CD lub DVD. Dane powinny być zapisane w formach obsługiwanych przez programy Microsoft Office, Acrobat Reader, Autocad, przy zachowaniu zasady zapisu dokumentacji powykonawczej w programach jak dla projektu budowlano-wykonawczego, tj.

  • pliki tekstowe- doc, rtf, txt;
  • rysunki techniczne- dwg, dxf;
  • obrazy- bmp, JPG (w rozdzielczości 400-600 dpi).

Powyższe pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem i winny być przekazane wraz z prawami autorskimi do powielania i modyfikacji do celów związanych z eksploatacją oraz przyszłą przebudową i rozbudową oczyszczalni ścieków.
3.5.     Dokumenty, w których określono zakres Zamówienia
Zakres Robót określony jest w opisie przedmiotu niniejszego Zamówienia oraz w będącej w posiadaniu Zamawiającego Dokumentacji projektowej – projekcie budowlanym pn. „Przebudowa zagęszczacza osadów i komory defosfatacji na zbiorniki retencyjne ścieków z utrzymaniem dotychczasowych funkcji, wraz z przebudową i rozbudową sieci międzyobiektowych na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski na terenie portu morskiego w Szczecinie, działka nr: 4/8, obręb 1084 Szczecin”, „INWOD” Inżynieria Środowiska Wodnego, projektowanie i nadzory, Waldemar Łągiewka, Szczecin, 2018 r. na podstawie którego Zamawiający uzyskał Decyzję administracyjną – Pozwolenie na budowę nr 23/2018 z dnia 21.02.2018 r.
Przedmiot Zamówienia Wykonawca wykona na podstawie:
1/      Opisu przedmiotu Zamówienia zamieszczonego w SIWZ.
2/      Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWORB) stanowiących załącznik nr 10 do SIWZ.
Wykaz Specyfikacji:

Lp.

Numer

Nazwa Specyfikacji

1.

ST – 00

Wymagania ogólne

2.

SST – 01

Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze

3.

SST – 02

Roboty w zakresie wykonania i montażu konstrukcji stalowych

4.

SST – 03

Instalacje i wyposażenie technologiczne

5.

SST – 04

Roboty w zakresie napraw i zabezpieczenia betonów

gdzie:
ST     – oznacza Ogólną Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót,
SST – oznacza Szczegółową Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót.
3/      Dokumentacji projektowej obejmujący przedmiot Zamówienia.
projekt budowlany pn. „Przebudowa zagęszczacza osadów i komory defosfatacji na zbiorniki retencyjne ścieków z utrzymaniem dotychczasowych funkcji, wraz z przebudową i rozbudową sieci międzyobiektowych na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski na terenie portu morskiego w Szczecinie, działka nr: 4/8, obręb 1084 Szczecin”, „INWOD” Inżynieria Środowiska Wodnego, projektowanie i nadzory, Waldemar Łągiewka, Szczecin, 2018 r.
Wyciąg z Dokumentacji projektowej stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Na żądanie Zamawiający udostępni Wykonawcy całość posiadanej dokumentacji projektowej.
Uwaga: Nazwy własne zawarte w dokumentacji są przykładowe, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy oraz zostaną zaakceptowane przez Inżyniera.
3.6      Zamawiający zapewnia:
–    teren umożliwiający składowanie elementów przekrycia dachowego w bezpośredniej bliskości zbiornika (obiektu) poddawanego przebudowie / rozbudowie,
–    możliwość rozładunku dostawy na terenie oczyszczalni ścieków przy pomocy ładowarki teleskopowej będącej w posiadaniu Zamawiającego,
–    dojazd dla samochodu ciężarowego oraz dojazd dla żurawia samojezdnego o udźwigu 30 ton do montażu elementów przekrycia dachowego na zbiorniku,
–    możliwość korzystania z wody i energii elektrycznej wg potrzeb; źródło energii dostępne jest na obiekcie, na którym ma być montowane przekrycie; rozliczenie wg faktycznego zużycia po obowiązujących stawkach.
HARMONOGRAM REALIZACJI ROBÓT
Po podpisaniu Zamówienia i przed przystąpieniem do realizacji robót Zamawiający przekaże Wykonawcy posiadaną dokumentację projektową.
W terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania Zamówienia Wykonawca robót, w porozumieniu z Inżynierem, określi harmonogram czasowy realizacji robót.
Jako minimum w harmonogramie należy podać następujące terminy dla poszczególnych elementów robót:
1)      wykonanie dokumentacji projektowej wykonawczej przykrycia,
2)      rozpoczęcie robót na placu budowy, roboty rozbiórkowe i demontaże, przygotowanie powierzchni ścian zbiornika do montażu przykrycia,
3)      zakończenie fabrykacji przykrycia u Producenta,
4)      dostawa przykrycia na plac budowy,
5)      zakończenie montażu przykrycia,
6)      zakończenie robót budowlano-montażowych i instalacyjnych,
7)      opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji,
8)      uruchomienie i przystąpienie do rozruchu,
9)      zakończenie rozruchu,
10)    aktualizacja dokumentacji technicznej Zamawiającego wynikająca z wykonanych robót,
11)    szkolenie personelu Zamawiającego,
12)    przekazanie do eksploatacji, podpisanie protokołu odbioru końcowego Robót.
WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO
1/.     Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia zawarcia Umowy do dnia 30.11.2021 r.
Zamawiający dodatkowo punktuje realizację przedmiotu zamówienia w terminie do 7.12.2020 r.
2/.     Zamawiający przewiduje rozliczenie ryczałtowe. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie prace, jakie z technicznego punktu widzenia są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
3/.     Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
4/.     Wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi za wady – 24 miesiące od dnia odbioru końcowego robót.
5/.     Warunki dostawy: DDU Szczecin (Incoterms 2002), koszt dostawy winien być zawarty w cenie ryczałtowej.
6/.     Sposób porozumiewania się Wykonawców  z Zamawiającym:
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną. Adres do korespondencji:
Spółka Wodna ,,Międzyodrze” w Szczecinie, ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin,
tel. 91 46 24 557, faks nr 91 30 00 355,
e-mail: info@miedzyodrze.pl
kontakt w dni robocze, w godz. 7:00  ÷ 15:00
7/.     Ofertę cenową (cena brutto – łącznie z podatkiem VAT) należy złożyć na załączonym formularzu oferty w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie przy ul. Przejazd 14, w pok. nr 13 (Sekretariat) w terminie do dnia 7.10.2020 r., do godz. 10:00.
UWAGA:
Ze względu na charakter oferowanych Robót Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty wykonawcy odbyli wizję lokalną na terenie oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski” w Szczecinie w celu zapoznania się z warunkami i miejscem świadczenia przedmiotu zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku rażąco niskiej i rażąco wysokiej ceny oferty oraz braku możliwości zapewniania finansowania Robót objętych przedmiotem Zamówienia w 2021 r.
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie zapytania ofertowego zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem mających zastosowanie zapisów rozdz. 5 § 11 ust. 4 pkt. 1) „Zasad wykonywania w Urzędzie Miasta Szczecin i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Szczecin ustawy Prawo zamówień publicznych” stanowiących załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 303/16 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 28.07.2016 r. a także Rozdziału II §5 i §6 „Instrukcji w sprawie zasad udzielania zamówień w Spółce Wodnej Międzyodrze w Szczecinie”.

 INFORMACJA NA TEMAT OTRZYMANYCH OFERT:

Szczecin, dn. 08.10.2020 r.

Dotyczy:          „Budowa przykrycia zbiornika zagęszczacza osadów z włączeniem do systemu dezodoryzacji powietrza złowonnego – hermetyzacja obiektu na terenie oczyszczalni ścieków Ostrów Grabowski w Szczecinie”

Znak sprawy:   ZO/02/01/2019

Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące oferty:

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena brutto

[zł]

Termin wykonania zamówienia

Okres gwarancji

Warunki płatności

1.

EKOFINN-POL sp. Z o.o.

80-297 Banino, ul. Leśna 12,

NIP: 584-03-01-427

129.150,00

07.12.2020 r.

24 miesiące

Zgodnie
z SIWZ

 

Członkowie Spółki

Spółka Wodna „Międzyodrze

Kontakt

Spółka Wodna “Międzyodrze”, Biuro

ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 462 45 57
Całodobowy numer alarmowy: 508 550 010
tel. kom.: 509 259 190
Biuro czynne od poniedziałku do piątku: 7.00 - 15.00
NIP: 8520002185   BDO: 000002184

Oczyszczalnia Ścieków “Ostrów Grabowski”

ul. Przejazd 14, 70-607 Szczecin (GPS N: 53° 25' 30" E: 14° 35' 29")
telefon: 91 46 23 491
telefon alarmowy (czynny całą dobę): 508 550 010
Oczyszczalnia ścieków czynna jest całą dobę

Loading